מיכל יוגב

גישור בחברות המובילות בשוק

למעלה-50% מהחברות המובילות בארה"ב מתוכם קוקה קולה, אינטל, AT&T,
מאמצות את גישת הגישור האירגוני לפתרון סכסוכים פנים ארגוניים

חברות מובילות בעולם, אימצו ממזמן את הגישור הפנים ארגוני כחלופה לפתרון סכסוכי פנים.
הנתונים מצביעים על כך ש- 69%*[1] מהחברות מאמצות את הגישור לפתרון סכסוכי עבודה הקשורים
לסוגיות "איכות החיים במקום העבודה", הכוללים קונפליקטים בין עמיתים ומהווים מקור גדול לחוסר סיפוק רצון העובדים ממקום העבודה. לסוגיות אלה השלכות רבות על תפקוד הארגון ואיכות העבודה המתקבלת על ידי העובדים, כמו כן 25%
מהחברות מאמצות את הגישור לפתרון סכסוכים שבין מחלקות ו/או בין דרגים.

יצרנית השבבים הענקית, אינטל, המעסיקה 78,000 עובדים, הייתה הראשונה  בעמק הסיליקון
להכריז על שותפות גישורית עם הרשות האמריקאית לשוויון זכויות בקרב עובדים.
במסגרת שותפות זו כל סכסוך או תביעת עובד נפתרו במסגרת תוכנית זו.
מנתונים שהתקבלו מהרשות האמריקאית לשוויון זכויות בקרב עובדים, סכסוך ממוצע נפתר בכמחצית
הזמן מכל אלטרנטיבה אחרת קרי תביעה, בוררות וההוצאות הכלכליות נמוכות בהתאם. תוכנית הגישור
הפנים ארגונית חסכה עבור אינטל מאות אלפי דולרים בהוצאות משפטיות וכמוה בחברות נוספות.

חברות פרטיות הן לא היחידות המאמצות את הגישור בארגונן.
שירות הדואר האמריקאי, המעסיק השני בגודלו בארה"ב ( 850,000 עובדים), הטמיע תוכנית גישור לפתרון סכסוכים  פנים ארגוניים
והתוצאות הביאו למהפך בארגון כולו הן מבחינה חברתית, תפוקתית וכלכלית.
בשנת 1999 בלבד יושבו 9,000 תיקים, 81% נסגרו סופית ומגמת ירידה של 16% בתיקי תלונות עובדים.
עבור הנהלת הארגון, תוכנית זו מקנה הזדמנות  גם ליישר סכסוך וגם לשפר את התקשורת בין מנהלים לעובדים.

סוגיות הגישור הנפוצות ביותר לניהול ופתרון סכסוכים במקום העבודה כוללים:

  1. סכסוכים ועימותים בין עובדים – סכסוכים שלא נבאים על פתרונם בזמן, הופכים לטעונים עם הזמן ואף גדלים הרבה מעבר למקור הסכסוך עצמו.
  2. סוגיות הקשורות לתפקוד העובד – לירידה בתפקודו של עובד סיבות רבות כמו: השקפה שונה; תפיסת מציאות אחרת, אי הבנות, סגנונות תקשורת שונים וכו'. בהליך גישור ניתן להגיע לשורש הסיבה ולעלות אלטרנטיבות וחלופות להעלאת תפקודו של העובד.
  3. סיום עבודה ופיטורים – פיטורים וסיום עבודה שלא מרצון מעיבים על כל הצדדים. הליך גישור יכול להקל ולבנות את התהליך בצורה הממזערת תחושות שליליות והמשך לתביעות משפטיות.

בארץ המצב עדיין שונה ולרוב סכסוכים פנים ארגוניים נשארים ללא מענה.
לא ניתן להתעלם מהשלכות של סכסוכים אלה על כלל הארגון ויש מקרים בהם ההשלכות הן הרסניות.
לאור המתואר לעיל ככל שנקדים להטמיע תהליך גישור כתוכנית פנים ארגונית כחלק בלתי נפרד בחברות ואירגונים אצלינו כך ייטב.

המאמר פורסם ב: http://mynetbiz.co.il
מגשרת מוסמכת בתחומי: גירושין, עסקים וארגוני.
מייל: [email protected]
אתר: www.my-gishur.co.il
פייסבוק: my gishur

[1] http://www.insidecounsel.com/2015/04/21/cutting-edge-companies-use-dispute-resolution-tech

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.